مجاهد مجازی

فعالیت در عرصه جنگ نرم

مجاهد مجازی

فعالیت در عرصه جنگ نرم

سردار جلالی:فضای سایبر، پنجمین عرصه جنگ است

رئیس سازمان پدافند غیرعامل، فضای سایبر را حوزه جدیدی برای جنگ‌های نوین دانست و اظهار کرد: امروز مفاهیم حوزه سایبر، به مفاهیم جدید تهدیدآور و جنگی تبدیل شده است.

به گزارش جنگ نرم، سردار جلالی در همایش دفاع سایبری، اظهار کرد: بسیاری از استراتژیست‌ها، فضای سایبر را فضای پنجم جنگ، بعد از زمین، دریا، هوا و فضا می‌دانند و بر همین اساس، جهت‌گیری‌های آمریکا را بر تشدید سازوکارهای سایبری اعم از حوزه حمله و دفاع شاهدیم.وی با اشاره به تاثیر فضای سایبر در پیروزی‌ها و شکست‌ها در جنگ‌ها افزود: امروز در فضای کشور، استفاده از فناوری اطلاعات به طور گسترده دنبال می‌شود و ما در بخش‌های اقتصادی، تولیدی، دفاعی، استراتژیک، اداری و قضائی، حضور آن را شاهدیم و این نشان می‌دهد که تعریف جدیدی از زیرساخت ارائه شده است و فناوری به نوعی نقش خود را در دنیا بر عهده گرفته است و در نتیجه ما با تهدیدات مختلفی در بخش‌های گوناگون حوزه‌های امنیتی مواجهیم که این مسئله تا حد تهدیدات ملی و بین‌المللی نیز توسعه یافته است.

ادامه مطلب ...

اقدام پیش دستانه ایران ثابت کرد که تهران قدرت عبور از تحریم ها

پایگاه خبری المنار در بررسی اقدام ایران در قطع پیش دستانه نفت به کشورهای اروپایی نوشت: این اقدام ایران ثابت کرد که ایران این توانایی را دارد که تحریم های نفتی که از سوی کشورهای غربی و آمریکا علیه این کشور اعمال شده را پشت سر بگذارد.
پایگاه خبری المنار لبنان در گزارشی به بررسی چرایی شکست تحریم های غرب علیه ایران پرداخته و تاکید می کند که اگر موضوع توقف صادرات نفت ایران به کشورهای اروپایی در مجلس شورای اسلامی ایران به اجرا گذاشته شود، این موضوع می تواند اقدام پیش دستانه ایران در این زمینه باشد. این در حالی است که کشورهای اروپایی هنوز تعهداتی را از دیگر کشورها در زمینه وارد کردن جایگزین نفت ایران به دست نیاورده اند. به نوشته المنار این اقدام همچنین ثابت می کند که ایران این توانایی را دارد که تحریم های نفتی که از سوی کشورهای غربی و آمریکا علیه این کشور اعمال شده را پشت سر بگذارد.

ادامه مطلب ...

درباره سازمان یارپا چه می­دانید؟

درباره سازمان یارپا چه می­دانید؟ افسران اطلاعاتی آمریکا چه ارتباطی با یارپا دارند؟ چه ارتباطی میان دارپا و یارپا وجود دارد؟ پروژه­های یارپا با گذشت زمان چه ارتباطی دارد؟ برای پاسخگویی به این سؤالات با گزارش­ ویژه مشرق همراه شوید.

بشر در عصر ارتباطات شاهد شکل‌گیری انقلابی است که ماشین های هوشمند قادرند نقش او را در بسیاری از زمینه‌های خدماتی ، علمی ، صنعتی و کشاورزی ایفا نمایند. و بدون شک موجب تحول عظیمی در زندگی فردی و اجتماعی وی خواهند شد.

از سوی دیگر، با رشد تکنولوژی های مدرن و فضای سایبر، جنگ اطلاعات میان سرویس های اطلاعاتی و حکومت ها برای برتری نسبت به سایر رقبا از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است به حدی که در فضای کنونی اطلاعات عین قدرت معنی می شود و در این مبارزه معمولاً کسانی پیروز می شوند که از قدرت و توان ارتباطی، اطلاعاتی و فناوری بالاتر و برتری برخوردار باشند.
در گزارش­ های پیشین مشرق، با سازمان دارپا مخفف "Defense Advanced Research Projects Agency" به معنای آژانس پروژه‌های تحقیقاتی دفاعی پیشرفته که به صورت مستقیم زیر نظر وزارت دفاع آمریکا و شخص وزیر دفاع، به فعالیت‌های خود می­ پردازد، آشنا شدید.

ادامه مطلب ...

سخنرانی استاد ترخان: بایسته های تبلیغ در فضای مجازی موضوع

اینترنت چیست؟
اینترنت در یک تعریف ساده آمیزه ای از صنعت تلفن و تکنولوژی رایانه است که بطور همزمان امکان برقراری ارتباط ، حالا این اربتاط می تواند یک سویه باشد می تواند دو سویه باشد ، ارتباط یک فرد با سایر افراد و دسترسی به دنیای اطلاعات از طریق این بازار می تواند فراهم بشود و حالا این داده های رایانه ای می تواند نوشتاری باشد . TXT می تواند صوتی باشد و می تواند تصویر فیلم و عکس باشد .

خوب این یک تعریف ساده اینترنت زمان و مکان را کوتاه کرد در نوردیده اصل مهم در اینترنت سرعت است ، من نمی دانم دوستان تا چه مقدار با بنده آشنایی دارند من تقریباً حدود 12 سال است که در این عرصه فعالیت می کنم

ادامه مطلب ...

جاسوس سیا مشاور شرکت بازی سازی ضد اسلامی

حکمتی جاسوس سازمان سیا،که توسط وزارت اطلاعات دستگیر و اولین فیلم اعترافاتش دیشب (یکشنبه. 27 آذر) از صدا و سیما پخش شد مشاور شرکت بازی سازی ضد اسلامی کوماوار بوده است.

 کیت هالپر، مدیر شرکت کوما ریالتی گیمز قبلا در گفتگویی با بخش فارسی بی بی سی گفته بود.
"ما تلاش می کنیم که به عنوان یک رسانه تصویری همزمان با اخبار پیش برویم. وقتی مخاطب هرروزه اخباری را در تلویزیون یا روزنامه ها می بیند این یک فرصت استثنایی برای ما است که ما هم تعامل او را با یک بازی درباره همان موضوع جلب کنیم."

خوب کوماوار منتظریم : عنوان بازی جدید چیه ؟

ادامه مطلب ...

آیا سیاسی ترین فیلم سینمای ایران پروانه نمایش می گیرد؟

تکلیف پروانه ساخت «قلاده های طلا» امروز مشخص می شود
آیا سیاسی ترین فیلم سینمای ایران پروانه نمایش می گیرد؟

خبرگزاری فارس: تکلیف پروانه ساخت فیلم سینمایی «قلاده های طلا» ساخته ابوالقاسم طالبی امروز مشخص می شود.

خبرگزاری فارس: آیا سیاسی ترین فیلم سینمای ایران پروانه نمایش می گیرد؟

ادامه مطلب ...