مجاهد مجازی

فعالیت در عرصه جنگ نرم

مجاهد مجازی

فعالیت در عرصه جنگ نرم

بازداشت استاد دانشگاه شریف در آمریکا

یکی از اساتید دانشگاه شریف به اتهام نقض قانون صادرات آمریکا از طریق خرید فن‌آوری‌های آزمایشگاهی علمی در آمریکا بازداشت شده است.

به گزارش شبکه خبری "بلوم‌برگ"، بر اساس فهرست‌ اسامی زندانیان در آمریکا، "سید مجتبی عطاردی" استادیار 54 ساله دانشگاه صنعتی شریف، متخصص در زمینه میکروچیپ و نیمه رساناها، در یک بازداشتگاه دولت فدرال آمریکا واقع در ایالت کالیفرنیا و در حومه سانفرانسیسکو تحت بازداشت قرار دارد

یکی از اساتید دانشگاه شریف به اتهام نقض قانون صادرات آمریکا از طریق خرید فن‌آوری‌های آزمایشگاهی علمی در آمریکا بازداشت شده است.

به گزارش شبکه خبری "بلوم‌برگ"، بر اساس فهرست‌ اسامی زندانیان در آمریکا، "سید مجتبی عطاردی" استادیار 54 ساله دانشگاه صنعتی شریف، متخصص در زمینه میکروچیپ و نیمه رساناها، در یک بازداشتگاه دولت فدرال آمریکا واقع در ایالت کالیفرنیا و در حومه سانفرانسیسکو تحت بازداشت قرار دارد.

بنابر اظهارات "دیوید کوهن" وکیل عطاری، وی روز پنجشنبه در شرایطی در دادگاه حاضر شد که قاضی پیش از آغاز جلسه محاکمه، جلسه را فقط برای وکلا و خانواده عطاردی غیرعلنی اعلام کرد. وی در تاریخ هفتم دسامبر (۱۶ آذر) پس از خروج از هواپیما در لس آنجلس دستگیر شده است.

"جک جیلود" سخنگوی دفتر وکلای سانفرانسیسکو و کوهن از اظهارنظر دقیق در مورد اتهام وی خودداری کردند. کوهن تنها گفت: مقامات بسیار سازش‌ناپذیر بودند با این حال من امیدوارم که دکتر عطاری آزاد شود.

سید مجتبی عطاردی مولف دهها مقاله علمی درباره فن آوری میکرو چیپ است، اما هیچ یک از این مقالات ارتباطی صریح با فن‌آوری‌های نظامی ندارد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد