مجاهد مجازی

فعالیت در عرصه جنگ نرم

مجاهد مجازی

فعالیت در عرصه جنگ نرم

صفحات فیس بوک رهبری را چه کسانی اداره می کنند؟

Top of Form

پس از از راه اندازی صفحه فیسبوکی با نام Khamenei.ir، موجی از اخبار، گمانه‌زنی‌ها و تحلیل ها پیرامون این صفحه طی 48 ساعت گذشته منتشر شده است.

مجله مهر: گمانه‌زنیها درباره صفحه فیسبوکی با نام Khamenei.irبه خصوص پس از معرفی این صفحه در رسانه‌های داخلی و خارجی، ابعاد گسترده‌تر و پیچیده‌تری پیدا کرد. پرتعدادترین حدسی که زده شد، گمانه‌ای بود مبنی بر اینکه: "صفحه‌ فیسبوک آیت الله خامنه‌ای توسط دفتر ایشان راه‌اندازی شده است."البته همین منابع در انتهای گزارش خود این نکته را ذکر کرده‌اند: "از آنجا که این صفحه به طور رسمی تایید نشده است، هنوز معلوم نیست که توسط چه کسانی اداره می‌شود و آیا به راستی، این صفحه توسط دفتر رهبر انقلاب راه اندازی شده است یا خیر؟".

اما در این میان، پدیده‌ای که از دید سایت‌ها و بنگاه‌های خبری پنهان ماند، وجود صفحات متعدد به اسم آیت الله خامنه‌ای در شبکه اجتماعی فیس‌بوک است که در جستجویی ساده صفحات مشابه فراوانی را می‌شود در آن پیدا کرد.

Bottom of Form

 

ادامه مطلب ...

جنگ سایبری آمریکا علیه ایران

ایالات متحده آمریکا مى‏ کوشد تا با استفاده از کاربرد دیپلماسى، تبلیغات، مبارزات روان‏شناسى، انهدام و ترور شخصیتى، سیاسى و تهاجم فرهنگى، جنگ نرم جدیدى را علیه کشورمان شکل دهد.

فضاى سایبر، در معنا به مجموعه‏ هایى از ارتباطات درونى انسان‏ها از طریق کامپیوتر و مسائل مخابراتى، بدون در نظر گرفتن جغرافیاى فیزیکى گفته مى ‏شود. یک سیستم آنلاین، نمونه‏ اى از فضاى سایبر است که کاربران آن مى‏ توانند از طریق ایمیل با یک‏دیگر ارتباط برقرار کنند. در فضاى سایبر، حضور فراتر از شبکه جهانى وب، یا حتى‏ اینترنت است و از انواع ابزارها و امکانات رایانه‏ اى و مخابراتى استفاده مى‏ شود.

 

جنگ نرم، ایران، فضای مجازی
ادامه مطلب ...

چند درصد کاربران ایرانی از فیس بوک استفاده می کنند + اینفوگرافی

بیش از نیمی از کاربران اینترنت در ایران از فیس‌بوک استفاده می‌کنند.58درصد افراد از فیس‌بوک، 37 درصد گوگل پلاس و 14 درصد از کلوب (شبکه اجتماعی داخلی در ایران) استفاده می کنند.

به گزارش جنگ نرم ، اولین گروه تحقیقاتی برخط ایران، به تازگی مجموعه‌ای از نکات برجسته پژوهش هم‌زمان خود با عنوان "ایران وب 2.0" را منتشر کرده است. [جمعیت] نمونه این تحقیق شامل 2300 نفر از افراد ساکن ایران است که بین بیست و سوم تا بیست و هشتم اکتبر سال 2012 [دوم تا هفتم آبان ماه سال جاری] به سوالات آن پاسخ داده‌اند.

وقتی از پاسخ‌دهندگان سوال شده که اغلب از چه رسانه اجتماعی استفاده می‌کنند؟ 58 درصد از افراد فیس‌بوک، 37 درصد گوگل پلاس و 14 درصد کلوب (شبکه اجتماعی داخلی در ایران)، 12 درصد توییتر و 12 درصد نیز Linkedin را انتخاب کرده‌اند. حدود یک سوم افراد مزبور نیز گفته‌اند که روزانه دست‌کم یک ساعت از وقت خود را صرف رسانه‌های اجتماعی می‌کنند. از لحاظ محتوای مورد استفاده کاربران و مواردی که حداقل دوبار در هفته منتشر می‌کنند، 23 درصد عکس و 20 درصد موسیقی و فیلم‌کوتاه را عنوان کرده‌اند. همچنین 22 درصد پاسخ دهندگان گزینه دارا بودن وبلاگ شخصی را انتخاب کرده‌اند. در ادامه 45 درصد افراد نیز گفته‌اند صفحات بحث و تبادل نظر و میزگردهای آنلاین را مطالعه کرده و یا در آن عضویت دارند.

ادامه مطلب ...

جزییات هک شدن سرور آژانس انرژی هسته ای توسط هکر طرفدار ایران

آژانس بین المللی انرژی هسته ای تایید کرد هکرها به سرور اصلی این سازمان نفوذ کرده اند.

به گزارش مشرق، هکرهای طرفداران ایران با انتشار ایمیل کارشناسانی که با سازمان بین المللی IAEA کار می کنند اطلاعات این سازمان را لو دادند.
اسامی و ایمیل ها در سایت پیست بین توسط هکری بنام پرستو( در اینجا ) منتشر شده است. (متن کامل را در پایین خبر ببینید)
گیل تودور سخنگوی IAEA ضمن ابراز تاسف از این اقدام، گفت سرور قدیمی ما که اطلاعات محرمانه روی ان وجود داشت در روز 25 نوامبر هک شد و البته این سرور از دسترس خارج شده بود چرا که ما فکر می کردیم این سرور دچار رخنه شده و ما آن را شات دان کرده بودیم!! البته رویترز به نقل از رییس آژانس گفته این هک ماه پیش صورت گرفته است.

پرستو در هک خود یاداوری کرده که باید آژانس تاسیسات اتمی اسرائیل در دیمونا و شهر اتمی اسرائیل در صحرای نقب را مورد جستجو قرار بدهد. به گفته این هکر اسرائیل خود را جزو امضا کنندگان آژانس قرار نداده و اجازه مانیتور شدن فعالیتهای هسته ای خود را نداده است و آژانس اگر راستگو است باید اسرائیل را تحت فشار قرار دهد.

ظاهرا مقامات انرژی هسته ای از انتشار نام کارشناسان همکار با این سازمان بسیار ناخشنود شده اند چرا که برخی از این ایمیل ها واقعیاتی را درباره منصفانه نبودن فعالیتهای آژانس علیه ایران نشان می دهد هر چند این مقامات این هک را کم اهمیت نشان داده ولی گفته اند شناسایی حمله کنندگان ادامه دارد.

ادامه مطلب ...

امنیت و جنگ سایبری(۱) (ویژة مفاهیم و مبانی)


امروزه اهمیت تولید دانش و افزایش آگاهی دربارة مقولات امنیت و جنگ سایبری بر کسی پوشیده نیست. دراین‌خصوص، با آنکه کتاب‌های زیادی با موضوعات مسائل فنی، تکنولوژیک و عمومی فضای سایبر به فارسی نگاشته و تعداد کمی از آنها نیز با نگاه فنی وارد مقولة امنیت سایبری شده‌اند، درمورد موضوعاتی چون: جنگ و امنیت سایبری در چهارچوب امنیت ملی و بین‌المللی منابع فارسی بسیار محدودند.

دراین‌زمینه، مؤسسة ابرار معاصر تهران در کنار دیگر مجموعه کتاب‌های خود، مجموعة جدیدی را با عنوان «امنیت و جنگ سایبری» وارد فهرست انتشارات خود نموده است.

دراین‌راستا، مسائل مربوط به مقدمات و مبانی جنگ سایبری اولین کتاب از مجموعه کتاب‌های امنیت و جنگ سایبری خواهد بود.

کتاب حاضر با مدیریت سرکار خانم سلیمه دارمی و با همکاری جمعی از کارشناسان، خانم‌ها: مریم موسوی و الهام شوشتری‌زاده و آقایان: حسین عسگریان و محمدحسین دهقانیان تهیه شده است.

شایان ذکر است منابعی که در تهیة متن اصلی کتاب استفاده شده‌اند، به علت حجم زیاد، در متن ترجمه‌شده درج نشده، اما در مؤسسه تهران محفوظند که درصورت نیاز، در دسترس علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت.

امید است این کتاب در افزایش آگاهی علاقه‌مندان و کارشناسان مسائل امنیت و جنگ سایبری سودمند افتد.


چه کسانی در «لیست مرگ» رئیس جمهور آمریکا قرار دارند + عکس

لیست مرگ اوباما چه کسانی را واجد شرایط قتل می‌داند؟ آمارها در مورد تلفات حملات پهپادهای آمریکایی چه می‌گویند؟ نظر افکار عمومی آمریکا در مورد استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین چیست؟ آیا پهپادها اهداف خود را از قبل انتخاب می‌کنند یا دست به کشتار دسته جمعی می‌زنند؟

هواپیماهای بدون سرنشین که در ایران با عنوان پهپاد شناخته می‌شوند یکی از تسلیحات اصلی آمریکا در به اصطلاح "جنگ علیه تروریسم" بوده است. ایده استفاده از این هواپیماها در عملیات‌های ترور دشمنان در دولت بیل کلینتون کلید خورد. سپس جرج بوش ان را بسط داده و دوران اوباما به اوج خود رسید. طی سالیان گذشته مقامات و مردم کشورهای قربانی پهپادها بارها نسبت به وارد آمدن تلفات غیرنظامی از جانب این نوع تسلیحات (بالاخص در پاکستان) اعتراض نموده‌اند. اما ظاهرا دولت اوباما نه تنها قصد کنار گذاردن پهپادهای تهاجمی را ندارد بلکه از آنجایی که در این نوع تسلیحات جان سربازان آمریکایی کاملا در امان است قصد دارند استفاده از آن را روز به روز افزایش دهند. در گزارش حاضر سعی شده تا نگاهی به حملات بدون سرنشین آمریکا طی یک دهه گذشته انداخته شود.

هواپیماهای بدون سرنشین (Drones) سلاح کشنده ارتش آمریکا در به اصطلاح "جنگ علیه تروریسم"

این هواپیماها مأموریت دارند افرادی که نام‌شان در "لیست مرگ" اوباما خط خورده است را به هر نحوی که باشد ترور نمایند

ادامه مطلب ...