مجاهد مجازی

فعالیت در عرصه جنگ نرم

مجاهد مجازی

فعالیت در عرصه جنگ نرم

آیا توفان بزرگ سایبری در راه است؟

نگاهی به روند فعلی تولید و انتشار بدافزارهای رایانه‌ای و تغییر الگوهای جرم و خرابکاری در اینترنت نشان می‌دهد که جهان مجازی به هیچ عنوان جای امن و قابل اعتمادی نیست. این نگرانی البته دو چندان می‌شود وقتی که استفاده از اینترنت، شبکه و روش‌های نوین ارتباطی اجتناب‌ناپذیر باشد.

فضای سایبر حالا بیشتر شکل یک جبهه بزرگ نبرد است؛ جبهه‌ای که پس از زمین، دریا و هوا، بعد چهارم حمله و دفاع را تشکیل می‌دهد. برخی این مسئله را بی‌اهمیت و اغراق‌آمیز می‌دانند اما برای برخی دیگر جهان مجازی آماده یک انفجار بزرگ و یک توفان کوبنده سایبری است که هر لحظه می‌تواند زندگی بشر را در هر نقطه از جهان فلج کند. هر دو نگاه البته می‌تواند درست باشد،‌ زیرا وقوع فاجعه تنها به رعایت یا عدم‌رعایت اصول امنیتی وابسته است. شاید بی‌توجهی، اغماض یا بی‌اهمیت فرض کردن یک نکته کوچک حفاظتی بتواند خسارت‌هایی بزرگ و غیرقابل جبران به بار بیاورد.

ادامه مطلب ...

سلاحی بومی برای حمله و دفاع در منازعات نرم

مهندسی معکوس اجزای سازنده‌ این ابزارِ تهاجمی و دفاعیِ پیچیده در جنگِ نرم، می‌تواند نقشِ مهمی در شناختِ آن داشته و اهمیتِ چنین ساز و کاری را در سطح فردی و تمدنی نشان دهد.

تصحیح و بهتر کردن وجه‌ی دولت‌‌ها در نظر مردم؛ پایه‌گذار حوزه‌ی مهمی در حوزه‌ی سیاست‌گذاری حکومتی و علوم سیاسی است. این حوزه در قالب رابطه‌ی بین مسئولان و مردم عامه، می‌تواند آنقدر مهم تلقی شود که دولت‌ها برای تعریف و بهبود چنین رابطه‌ای دست به هر کاری می‌زنند. 

ادامه مطلب ...

مجموعه بی خواص

 

مجموعه «بی‌خواص»؛ سعد بن ابی‌وقاص

مجموعه تصویری «بی‌خواص» به شرح حال خواص صدر اسلام و علل انحراف آن‌ها با استفاده از بیانات حضرت آیت‌الله خامنه‌ای می‌پردازد.

برای دیدن فیلم اینجا کلیک کنید.

[دریافت PDF این طرح]

 

 

کتاب «کالبدشکافی فتنه ۸۸» + دانلود

کتاب «کالبدشکافی فتنه ۸۸» + دانلود

پایگاه اطلاع‌رسانی KHAMENEI.IR نسخه PDF کتاب «کالبدشکافی فتنه ۸۸» را منتشر کرد.

برای دریافت اینجا را کلیک کنید. [حجم: 36 مگابایت]

«کالبدشکافی فتنه هشتاد و هشت»، شامل نمایه‌ی بیانات رهبر معظم انقلاب از اول فروردین سال جاری در حرم امام رضا (علیه‌السلام) تا سخنان ایشان در جمع مبلغان مذهبی در آستانه ماه محرم است.
این کتاب با محوریت بیانات رهبر معظم انقلاب در قالب نمودار درختی در پنج فصل تنظیم شده است که در فصل اول شاهد سخنان رهبری پیش از انتخابات هستیم که در آن به وظیفه‌ مردم، نامزدها، چالش‌های پیش رو و آسیب‌های احتمالی پرداخته شده است. فصل دوم، مواضع، تحلیل‌ها، آسیب‌شناسی، توصیه‌ها و هشدارهای ایشان در فاصله‌ی انتخابات تا نمازجمعه تاریخی29 خرداد را در بر می‌گیرد.
ماجرای فتنه و جوانب آن و همچنین راهکارهای رهبری برای خروج از فضای فتنه فصل سوم این کتاب را تشکیل می دهد. فصل چهارم به موضوع بصیرت توجه دارد و فصل پنجم به جنگ نرم و بازی بازیگرانش می‌پردازد.
با مطالعه این کتابچه خواننده می‌تواند به یک درک جمع‌بندی شده و نظام‌مند از مواضع، تحلیل‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی در برابر این فتنه دست پیدا کند؛ خطوط اصلی تحلیل ماجرا را بدست آورد؛ ارزیابی جامعی از عوامل موثر در ماجراهای پس از انتخابات داشته باشد؛ و جایگاه، نقش و وظایف خود را در افق آینده مشخص نماید.