مجاهد مجازی

فعالیت در عرصه جنگ نرم

مجاهد مجازی

فعالیت در عرصه جنگ نرم

ترس رژِیم صهیونیستی از رسانه های ایران

به گزارش پرس تی‌وی، یک تحلیل‌گر سیاسی می‌گوید، رژیم اسرائیل به شرکت‌های ماهواره‌ای غرب فشار وارد می‌کند تا پخش شبکه‌های خبری ایران را متوقف کنند زیرا این رژیم از پوشش صادقانه خبری جنایات خود می‌ترسد.

حمیدرضا عمادی در مصاحبه با پرس تی‌وی گفت: «…من فکر می‌کنم آنهایی که در پشت صحنه جنگ با پرس تی‌وی، هیسپان تی‌وی و آنچه که ما آنها را رسانه‌های جایگزین می‌خوانیم حضور دارند، دقیقا همان‌هایی هستند که نمی‌خواهند پیام این رسانه‌ها به مخاطبین منتقل شود.»

 

پرس‌ تی‌ وی

پرس‌ تی‌ وی

این تحلیل‌گر با اشاره به پوشش وسیع حمله اسرائیل به نوار غزه در نوامبر ۲۰۱۲ توسط پرس تی‌وی، گفت، رژیم صهیونیستی قصد دارد صدای شبکه‌های ایرانی را خاموش کند زیرا نمی‌خواهد در صورت انجام تجاوزی دیگر، امثال پرس تی‌وی برای پوشش اخبار حاضر باشند.

 

عمادی ضمن انتقاد از رویکرد دوگانه کشورهای غربی در قبال آزادی بیان، گفت شبکه‌های خبری ایران به دلیل پوشش صادقانه و مبتنی بر واقعیت خود تحت حمله مداوم شرکت‌های ماهواره‌ای در اروپا و حتی دولت امریکا قرار گرفته‌اند.

 

وی افزود: «آنها نمی‌خواهند پرس تی‌وی اعتراضات در خیابان‌ها و سرکوبگری خشونت بار دولت‌های اروپایی علیه مردمان خود و معترضان صلح جو در خیابان‌های آتن، مادرید و لندن را نشان دهد.»

 

دولت اسپانیا روز جمعه به شرکت خدمات ماهواره‌ای هیسپاست دستور داد تا پخش ماهواره‌ای شبکه ایرانی و اسپانیایی زبان هیسپان تی‌وی را متوقف کند.

 

این اقدام یک هفته پس از آن انجام شد که این شرکت ماهواره‌ای اسپانیایی (هیسپاست) پخش زمینی هیسپان تی‌وی را قطع کرد؛ اقدامی که کمیته یهودیان امریکا ضمن استقبال فوری از آن، آن را تحولی عمده در راستای تلاش‌های جهانی برای مهار نفوذ رسانه‌ای ایران توصیف کرد.

 

هیسپان تی‌وی همراه با شبکه ۲۴ ساعته و انگلیسی زبان پرس تی‌وی پیشتر نیز هدف حمله و تحریم شرکت‌های ماهواره‌ای یوتل‌ست و هاتبرد قرار گرفته بودند.

 

بخشی از سهام شرکت هیسپاست متعلق به یوتل‌ست است که مدیر عامل فرانسوی -اسرائیلی آن عامل موج اخیر حملات به رسانه‌های ایرانی در اروپا دانسته می‌شود.

 

بصیرت

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد