مجاهد مجازی

فعالیت در عرصه جنگ نرم

مجاهد مجازی

فعالیت در عرصه جنگ نرم

تراوین؛ نگاهی به بازی جنجالی این روزها

«تراوین» نام بازی تحت وب است که نوجوانان و جوانان پول و وقت خود را بدون کمترین سودی صرف آن می‌کنند و … بازی آنلاین «تراوین» بازی آلمانی است که مجوز ۳+ که همان استفاده کودکان بالای سه سال است را از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دریافت کرده؛ این بازی دارای محتوای نامناسبی است که البته پس از اعتراض مردم و دلسوزان، برخی از ایرادات آن برطرف شد.

 

تراوین

تراوین

مقدمه

بازی «تراوین» یک بازی تحت وب است که بر روی چندین سرور فارسی در ایران قابل دسترسی می باشد و بیش از ۱۰۰هزار بازیکن فعال و ۳۰۰ هزار عضو در این سرورها مشغول بازی کردن هستند؛ البته ممکن است یک بازیکن بر روی چند سرور یا چند اکانت بر روی یک سرور داشته باشد.

کاربر می تواند کار خود را به عنوان رئیس یک دهکده کوچک شروع ‌کند. بازیکن قادر به انتخاب از میان سه نژاد رومی‏ها، گول‏ها و توتن‏ها می‌باشد که هر کدام نسبت به دیگری دارای مزایا و یا معایبی هستند. در این بازی می‌توان به دهکده‌های دیگر حمله کرد و با آنها جنگید و غنایمی بدست آورد یا دهکده‏های جدید احداث یا تصرف نمود.

 

ایرادات در اصل بازی

مبنای بازی بر ساخت دهکده و اتحاد و حمله به اتحادهای دیگر است تا اینکه پس از بدست آوردن قدرت زیاد بتوان «عمارت جادو» را بنا نهاد تا بازی به پایان برسد. در حقیقت پس از ساخت دهکده ماموریت اصلی بر حمله، دفاع و غارت است، به طوری که چهار سری از کاربران که هر هفته توسط سایت مشخص می شوند، در زمینه های حمله، دفاع، غارت و پیشرفت برتر هستند، به عنوان مثال ۴۲ حمله در یک ساعت تنها توسط یک اتحاد در یک سرور به وجود آمده است و این یعنی روزی چند هزار جنگ بر روی سرورهای ایران.

 

 

گروه های بازی

این بازی دارای دسته ای از افراد و گروه ها هستند که به قرار زیر است:

مهاجمان هفته: کسانی که در حمله ها بیشترین کشته را از حریف می گیرند

مدافعان هفته: کسانی که در دفاع ها بیشترین کشته را از حریف گرفته اند.

پیشرفت کننده های هفته: به معنای بالا رفتن رتبه بازیکن در سرزمین است.

دزدان هفته: کسانی که بیشترین غارت را از دهکده ها انجام داده اند.

 

هفته غارت مضاعف در بازی تراوین

همچنین در نسخه اصلی بازی یکی از ساختمان هایی که می توان در بازی تاسیس کرد، آب جو سازی یا Brewery است که در نسخه فارسی بازی به قهوه خانه ترجمه شده است.

در سایت تراوین در مورد این ساختمان این چنین آمده است: این نوشابه ها اتباع شما را به سلطنت شما وفادارتر می سازد و قانع کردن آنان برای پیوستن به امپراتوری های دیگر را با مشکل مواجه می سازد.

 

بازی آنلاین و مشکلات استفاده از الفاظ نامناسب

این بازی به دلیل آنلاین بودن، در برخی موارد، غیرقابل پیش بینی است و استفاده از رده بندی ۳+ سال برای آن باعث می شود کودکان نیز با برخی الفاظ و معانی نامناسب آشنا شوند؛ نمونه آن استفاده از کلمات رکیک و نامناسب بر روی صفحه پروفایل بعضی از کاربران است که هر کاربری که در سایت ثبت نام کند، به این پروفایل ها دسترسی دارد.

 

قوانین داخلی بازی (از طرف شرکت آلمانی) و تخلف شرکت ایرانی از آنها

این بازی ساخته متخصصان ساخت بازی های شبکه در کشور آلمان است که در آنجا و در کشورهای دیگر، طبق قوانین، کسانی بر بازی نظارت دارند تا تخلفی توسط بازیکنان صورت نگیرد (MULTIHUNTER)؛ این افراد به دلیل دسترسی گسترده به اطلاعات بازی، حق داشتن اکانت یا بازی کردن در سرور مربوطه را ندارند، برای همین ناظرانی برای MULTIHUNTER ها گماشته می شود تا به صحت و سلامت کارشان نظارت شود، اما در سرور ایران کاملاً شرایط متفاوت است و مولتی هانتر اصلی که همان صاحب اصلی سایت است، برای رسیدگی به تمام امور، دوستان و نزدیکان خود را به عنوان مولتی هانتر انتخاب و تمامی امکانات و اختیارات را به آنها می دهد، آنها بدون هیچ نظارتی، خود در سرورها دارای اکانت هستند و به عنوان یک بازیکن اجازه پیشرفت به دیگر بازیکنان را نمی دهند، اما این مسئله زمانی جالب می شود که بسیاری از بازیکنان برای پیشرفت خود در بازی با پرداخت وجه نقد اقدام به خرید طلا نموده به امید اینکه بتوانند از جمله بازیکن های قوی و برتر سرور خود شوند، اما همان مولتی هانترها با سوءاستفاده از اختیاراتی که به آنها داده شده، جلوی پیشرفت بعضی از بازیکنان غیر متحد خود را می گیرند که در واقع یک نوع کلاهبرداری از اموال بازیکنان است.

 

 

روش‌های خرید طلا در بازی

در این بازی امکان خرید طلا (طلا کالایی قابل استفاده فقط درون بازی است) از طریق پرداخت وجه نقدی امکان پذیر بوده که یکی از روش های آن پرداخت وجه از طریق کارت کش یو می باشد؛ همچنین خرید از کارت های عضو شتاب یا کارت اعتباری خارجی امکان پذیر بوده که همین می تواند یکی از عوامل خروج ارز به خارج از کشور باشد.

در قبال خرید طلا در این بازی تنها اعداد دارایی های شما در بازی افزایش می یابد و با ساختن قلعه و امثال آن در بازی این عدد کم شده و دوباره با صرف پول این اعداد افزایش می یابد. در حقیقت کاری انجام نشده است فقط یکسری عدد داخل بازی کم و زیاد می شود

همچنین در قوانین بازی جهت استرداد وجه پرداخت شده یا طلای خریداری شده، توضیحی وجود ندارد و در صورت بسته شدن اکانت بازیکن، هیچ مابه ازایی به کاربر پرداخت نمی شود.

 

 

خرید طلا در بازی تراوین

۶۰۰ طلا = ۲۰ یورو

۲۰ * ۱۲۷۱۱ = ۲۵۴۲۲۰ ریال

در نهایت به رسمیت شناختن اسرائیل در تراوین ایران شکل می گیرد.

 

نتیجه‌ گیری

تصویر عمارت جادو یعنی همان غایت آرزوهای کاربران در تراوین؛ حدود ۱۰۰ هزار عضوی که در تراوین ایران در حال بازی کردن هستند، نوجوانان و جوانانی می باشند که پول و وقت خود را بدون کمترین سودی و در بعضی موارد به صورت شبانه روز صرف چنین بازی ای می کنند، حتی بخش قابل توجهی از کارمندان در وقت اداری و با سرعت بسیار پایین اینترنت، به راحتی ساعت ها از وقت خود را صرف ساختن دهکده و حمله به یکدیگر می کنند و این یعنی همان تراوین که در آن نمادهای آخرالزمان صهیونیستی وجود دارد.

 

مجاهد مجازی
نظرات 1 + ارسال نظر
عاشقان آقا سه‌شنبه 10 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 03:10 ب.ظ http://www.asheghaneagha.blogfa.com

سلام
امشب سخن از جان جهان باید گفت

توصیف رسول انس و جان باید گفت

در شام ولادت دو قطب عالم

تبریک به صاحب الزمان باید گفت



طلوع دو خورشید زیبای هستی، از افق اسلام، بر همگان مبارک باد.

با پست جدید منتظرتون هستم
التماس دعا
عاشقان آقا

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد