مجاهد مجازی

فعالیت در عرصه جنگ نرم

مجاهد مجازی

فعالیت در عرصه جنگ نرم

«انتخابات آزاد» رمز عملیات براندازی بود/ حامیان فتنه ۸۸ صلاحیت

اشاره:

«انتخابات آزاد» کلید واژه‌ای بود که از چند ماه قبل - پیش از آن که حتی زنگ غیررسمی رقابت های انتخابات یازدهم ریاست جمهوری ایران نواخته شود - ابتدا در رسانه های غربی و شبکه های مخالف نظام در خارج کشور مطرح گردید و بلافاصله توسط برخی چهره های مشهور سیاسی و جریانات و رسانه های مرتبط با آن ها در داخل، وارد ادبیات سیاسی شد. این واژه پردازی دقیقاً مفاهیمی چون «سلامت انتخابات» و «تقلب» را به اذهان متبادر می کرد که چند ماه قبل از انتخابات دهم ریاست جمهوری به همین ترتیب و توسط همین جریانات و رسانه ها وارد عرصه سیاست شدند و  ماجراهایی آفریدند که فتنه غم انگیز و براندازی ناکام سال 88 محصول آن بود. به همین دلیل نیز از ابتدایی که واژه «انتخابات آزاد» ابتدا توسط رسانه های خارج کشور و سپس توسط چهره هایی چون آیت الله هاشمی رفسنجانی به کار گرفته شد، واکنش های قاطعی از جانب صاحب نظران و فعالان سیاسی و رسانه ای جبهه انقلاب در قبال آن اتخاذ گردید.

ماجرای «انتخابات آزاد» گرچه با موضع صریح رهبر معظم انقلاب، از ادبیات آشکار مروجان آن رخت بربست اما به نظر می رسد طراحان سناریویی که موضوع انتخابات آزاد یکی از ابعاد آن بود، همچنان پیگیر سناریوی خود برای تاثیرگذاری بر انتخابات ریاست جمهوری خرداد 92 هستند. در این خصوص بر آن شدیم تا اهداف، ابعاد و زوایای مختلف سناریوی مخالفان برای انتخابات ریاست جمهوری یازدهم  را با تمرکز بر تجارب حاصله از فتنه 88 در گفتگو با آیت الله سید محمد خامنه ای مورد بررسی و ارزیابی قرار دهیم.

آیت الله سید محمد خامنه ای، سالیانی است که حضور مستقیمی در عرصه های سیاسی و حکومتی ندارد و  در مسند ریاست بنیاد حکمت ملاصدرا ، پیگیر مباحث بنیادین فلسفی است اما علاوه بر سابق طولانی مبارزاتی و حضور در ارکان تصمیم سازی پس از پیروزی انقلاب - که تجارب حاصل از آن دستمایه ای گرانسنگ برای تحلیل مسائل کنونی کشور است - وی هنوز هم بواسطه دغدغه های انقلابی، روزانه بخشی از اوقات خود را به پیگیری مباحث روز کشور اختصاص می دهد و اشراف دقیق و جزئی بر  تحولات داخلی و خارجی دارد.

با توجه به همین تجارب و اشراف، بر آن شدیم تا با آیت الله به گفت و گو بنشینیم و با رویکردی آسیب شناسانه، ابعاد و مسائل انتخابات ریاست جمهوری سال خرداد 92 را از منظر وی بشنویم. آنچه در پی می آید مشروح گفتگوی تفصیلی با آیت الله سید محمد خامنه ای است.

ادامه مطلب ...

احساس تکلیف بیش از حد کاندیداها مردم را سرگردان می‌کند


افسران - احساس تکلیف بیش از حد کاندیداها مردم را سرگردان می‌کند
یکی از مراجع معظم تقلید گفت: اینکه افراد زیادی برای حضور در رقابت انتخاباتی احساس تکلیف کرده‌اند، خوب است؛ اما چه بسا این روند، مردم را در انتخاب اصلح، متحیر و سرگردان کند.
به گزارش خبرنگار «خبرگزاری دانشجو» در قم، آیت الله نوری همدانی پیش از ظهر امروز طی سخنانی در درس خارج فقه خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد، با اشاره به اینکه احساس تکلیف بیش از حد کاندیداها مردم را سرگردان می‌کند، بیان داشت: همگان باید از قانون و نظر شورای نگهبان پیروی کرده و عملا خود را ملتزم به رعایت قانون و مقررات انتخاباتی بدانند.

وی افزود: حامیان و هواداران کاندیداها نیز باید همین روحیه قانون مداری را در خود حفظ کرده و به جایگاه مهم شورای نگهبان که ناخالصی ها را کنار می زند، احترام بگذارند.

استاد برجسته حوزه علمیه قم با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در دیدارهای یکی دو هفته اخیر قشرهای مختلف مردم و مسئولان با مقام معظم رهبری تصریح کرد: همان طور که رهبر معظم انقلاب نیز فرمودند شایستگی، مدیریت، شجاعت و تدبیر از جمله ویژگی های مطلوب رئیس جمهور است.

نوری همدانی ادامه داد: به لطف الهی افرادی که آمادگی خود را برای رقابت انتخاباتی اعلام کرده اند، جزو دلسوزان کشور هستند؛ اما حقیقتا باید در وجود خود ببینند که آیا صلاحیت لازم در ابعاد مختلف برای اداره بهتر جامعه را دارند یا خیر.
وی در پایان ضمن محکومیت مجدد هتک حرمت به مقبره مطهر حجربن عدی از صحابه رسول خدا(ص) و یار امیرمومنان (ع) خاطرنشان کرد: بی شک این اقدام شرم آور چهره خبیث وهابیت تکفیری را بیش از پیش برای همه مردم دنیا خصوصا مسلمانان، آشکار و عیان کرد.