مجاهد مجازی

فعالیت در عرصه جنگ نرم

مجاهد مجازی

فعالیت در عرصه جنگ نرم

پلی به گذشته

استکبار با لبخند و پند و اندرز متنبه نمی شود

امام خمینی (ره) به عنوان تئوریسین و کسی که سکان دار هدایت کشتی انقلاب اسلامی بود تا به نتیجه (پیروزی) برسد همواره به عنوان مرجع و منبعی برای تصمیمات کشوری و سیاست خارجی وجود داشته است . امام به عنوان ککسی که شاکله و بنیه انقلاب اسلامی ایران را بنا نهاده است به جایی رسیده که تئوری و اندیشه اسلامی وی در کل جهان رسوخ پیدا کرده است و کشور ها را یکی پس از دیگری در می نوردد. کشور ایران با انتخاب جمهوری اسلامی از پیچ و خم های گوناگون عبور کرده و حال به یک پیشرفت نسبی در زمینه های مختلف رسیده است.

اگر چه امام کسی است که این انقلاب را با هدایت عالمانه خویش به پیروزی رساند، اما می بینم که گفتار امام در بعضی قسمت ها زمین مانده است و شاید کمتر کسی به دنبال تئوری امام باشد.

در اینجا چند خط از پیام قطعنامه  598 را که توسط امام خمینی (ره) اعلام گردید، بررسی می کنیم. ابتدا در بخشی از سخنان خود می فرمایند: "نکته مهمی که همه ما باید به آن توجه کنیم و آن را اصل و اساس سیاست خود با بیگانگان قرار دهیم این است که دشمنان ما و جهانخواران تا کی و تا کجا ما را تحمل می کنند و تا چه مرزی استقلال و آزادی ما را قبول دارند. به یقین آنان مرزی جز عدول از همه هویتها و ارزشهای معنوی و الهی مان نمی شناسند.به گفته قرآن کریم، هرگز دست از مقاتله و ستیز با شما بر نمی دارند مگر اینکه شما را از دین تان برگردانند. ما چه بخواهیم و چه نخواهیم صهیونیستها و امریکا و شوروی در تعقیب مان خواهند بود تا هویت دینی و شرافت مکتبی مان را لکه دار نمایند."


ادامه مطلب ...