نیامدن . . . . . .

میان این همه  قصه و غصه ماندیم نیامدی

برچسب خوردیم و سر به زیر آوردیم!  نیامدی

بابا فقط صدای تو را می شنید، تا مرد

مادر که مرد! تازه فهمیدیم که تو نیامدی

این بار سر به زیر نه! سر برآوردیم

بین تمام سرهای، سربراورده! نیامدی

شاید شوی خیال قصه های کودک شب

اما بدان قول دادی به مادر ولی نیامدی

آنها که زیر نام تو از نامه تو هم نگفته اند

فهمیده اند از میان دفتر خواهر که! نیامدی

اینجا که آسمان و زمین بوی تو می دهند

حالا که رفته ای چرا به گلستان نیامدی

با بوی پیراهن تو، یعقوب مست می شود

حالا جدای از نیامدنت، چرا بخاطر یعقوب نیامدی

انگار صدای تو و شعر من یکیست

بالای قصه چرا، به میانه شعرم نیامدی

این حال!حال عجیبیست میان غم و نشاط

پس حال که خبر از آمدن تو بود چرا نیامدی

 

شاعر:اسماعیل مدبرمقدم

 

بعد از ورودش خوشبختی از زندگی من رفت...

با سلام داستانی که می خوانید کاملا تخیلی و ساخته ذهن نویسنده است- نویسنده سعی کرده با توجه به فضای جامعه و تاثیرات منفی ماهواره بر سبک زندگی تخیلات خود را به نوشته تبدیل کند و امیدوار است شما مخاطب محترم لذت ببرید.

 

 

سال اول دانشگاه بسیار شیطون و بازی گوش بودم به گونه ای که تفریح کلاس شده بودم، تمام سعی و تلاشم را می کردم که از لحاظ درسی نیز رتبه اول باشم هرچند تعدادی از دانشجویان نیز زرنگ بودند و گاهگداری از من جلو می زدند اما شیطونی من سرکلاس و درسخون بودنم باعث شده بود که دید همه هم کلاسی ها به طرف من جلب بشه و به بهانه های مختلف خیلی ها به من نزدیک می شدند، اوایل ترم 2 با عباس آشنا شدم که جانشین بسیج دانشگاه بود، رفتارهای بسیار خوب و جدی بودن عباس باعث شد بیشتر به او نزدیک بشم و همین خود موجب این شد که من هم به عضویت بسیج دانشگاه در بیایم و در فعالیت های بسیج شرکت کنم، مدتی بعد نیز فعال بسیج شدم و کارت فعالی برایم صادر شد. امتحانات ترم2 تمام شد وآماده رفتن به شهرستان خودمان بودم. راستی یادم رفت خودم را معرفی کنم، من مهرداد متولد 1369 از شهرستان کازرون استان فارس هستم که در رشته بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی یاسوج تحصیل کردم.

ادامه نوشته

ماهواره / سبک زندگی

چه آسیب‌هایی از طریق تماشای شبکه‌های ماهواره‌ای متوجه خانواده‌ها و جوانان می‌شود؟

 http://aqta.ir/wp-content/uploads/image.bmp.jpg

ماهواره یک رسانه قدرتمند است و به خاطر ویژگی‌های منحصر به فردی که دارد همچنانکه می‌تواند در اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به جوامع اثر مثبت داشته باشد، برنامه‌های تخریبی و فاسدی هم دارد و می‌تواند بر فکر و اندیشه و اعتقادات و رفتارهای اجتماعی، سیاسی، فرهنگی، تربیتی، خانوادگی و سبک زندگی مردم اثر منفی داشته باشد و استفاده نامحدود و غیر هدفمند آن می‌تواند آثار زیانباری بر جوانان، زنان و خانواده‌ها داشته باشد.

مهمترین خطر ماهواره، بحث جهانی سازی فرهنگی است که گردانندگان امپراطوری رسانه‌ای غربی به دنبال نابود کردن حوزه فرهنگ‌های سنتی ملت‌ها و مسلط کردن سبک زندگی و فرهنگ آمریکایی بر همه مردم دنیا به نام جهانی سازی هستند.

از میان ده‌ها اثر تخریبی و آسیبی که برنامه‌های ماهواره‌ای دارد بنده به ۱۱ مورد اشاره می‌کنم:

1- ترویج خشونت

یکی از مهمترین و آشکارترین آسیب‌های فیلم‌ها و برنامه‌های شبکه‌های ماهواره‌ای و بازی‌های رایانه‌‌ای خشن غربی، افزایش خشونت در جامعه است.

همین چند وقت پیش رسانه‌ها خبری را منتشر کردند که جوانی تحت تأثیر برنامه‌های ماهواره خواهر زاده کودک خود را به قتل رساند. در برنامه‌های این شبکه‌ها صحنه‌های خشن بدون توجه به سن مخاطب نمایش داده می‌شود و مسلماً افراد چه بخواهند و چه نخواهند این برنامه‌ها در ضمیر ناخود آگاه آنها تأثیر می‌گذارد گاهی خصوصاً در فیلمهای سه بعدی چنان هنرمندانه صحنه‌ها را ساخته‌اند که افراد انگار که آموزش خشونت می‌بینند و در صحنه‌های مشابه آن صحنه، ناخودآگاه رفتاری مشابه آن را انجام خواهند داد.

2- سست شدن بنیاد خانواده

متأسفانه ورود بدون کنترل ماهواره در خانواده‌ها را به تعبیری می‌توان ورود یک فرد نامحرم و لاابالی و دوست ناباب برای بچه‌ها و خانواده تشبیه کرد که به دنبال اختلاف بین زن و شوهر است و به ناموس او چشم طمع دارد، و دین آنها را می‌گیرد، اعتقادات آنها را ضعیف می‌کند، مرزهای حیا و غیرت را می‌شکند، حقایق سیاسی و اجتماعی را وارونه جلوه می‌دهد، وقت آنها را می‌دزد و آنها را به همدیگر بد بین می‌کند. خرید ماهواره برای منزل ورود چنین افرادی به منزل است.

مجاز شمردن خیانت زن به شوهر و عادی سازی روابط با جنس مخالف، عادی سازی روابط دختر و پسر قبل از ازدواج، زشتی‌ زدایی از حاملگی بدون روابط قانونی و ازدواج، اهانت به والدین و بی توجهی به آنها، نفوذ جادو و تلسم در زندگی؛ همه نشان می‌دهد که شبکه‌های ماهواره‌ای بطور هدفمند عفت و غیرت و روابط خانوادگی سالم را نشانه گرفته است.

ادامه نوشته

زندگی به سبک شهدا/ پوستر

http://khatshekanan.ir/upload/uploads/13674030911.jpg

بیانات در دیدار جمعى از دانشجویان/سبک زندگی

 

 

 

 

 

 

 

یک مسئله، مسئله‌ی کنسرت‌ها در دانشگاه بود که دانشجوی عزیزی مطرح کردند که دانشگاه جای کنسرت نیست. راست است؛ این را من هم یادداشت کرده‌ام و جزو یادداشت‌های من، همین مطلب هست. اینکه ما بیاییم دانشجوها را به خیال خودمان برای نشاط بخشیدن به محیط دانشجویی، به اردوی مختلط ببریم یا کنسرت موسیقی در دانشگاه تشکیل بدهیم، جزو غلط‌ترین کارها است. برای تحرّک دانشجویی و تلاش دانشجویی و نشاط دانشجویی، راه‌های دیگری وجود دارد؛ آنها را به گناه نباید کشاند، آنها را به سمت شکستن پرده‌های تقوا -که خوشبختانه جوان متدیّن امروزی بر حفظ آن اصرار دارد- نباید کشاند؛ آنها را به سمت بهشت باید برد، نه به سمت دوزخ. بله، این کارها در دانشگاه‌ها اصلاً وجهی ندارد. بنده البتّه نشانه‌های این قضیه و مشکل را خیلی سال قبل -که از سوی یک تشکّل دانشجوییِ آن‌وقت، یک حرکتی در دانشگاه انجام گرفته بود- دیدم و هشدار هم دادم لکن متأسّفانه دنبال نشد و چوبش را هم خوردیم؛ چند سال چوبش را خوردیم؛ امروز نبایست اجازه این کارها داده بشود؛ اینها خلاف آزادی‌خواهی نیست، انجام این کارها نشانه‌ی میل به آزادی و آزادی‌خواهی نیست. اینها همان چیزهایی است که دشمنان جامعه‌ی ایرانی و جامعه‌ی مسلمان و تمدّن اسلامی و دشمنان خصوص دانشجوی ایرانی، دنبال میکنند برای اینکه نگذارند از بین اینها شهریاری‌ها درست بشوند،

ادامه نوشته

ارائه الگو در سبک زندگی اسلامی در فضای مجازی

برای تشريح سبك زندگی اسلامی بيشتر، آيات و روايات را تبيين می‌كنيم اما اگر بتوانيم الگوهايی را ارائه دهيم اين ارائه الگو می‌تواند، بهترين تبيين‌كننده سبك زندگی در فضای مجازی باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمين عباس اسكندری، رئيس اداره كل سازمان تبليغات اسلامی استان قم با اشاره به بيانات مقام معظم رهبری در مورد آموزش سبك زندگی اسلامی گفت: خوشبختانه با توجه به اينكه خداوند به كشور جمهوری اسلامی ايران لطف كرده است كه از يك رهبر هوشمند برخوردار هستيم. ايشان بر آن قله، همه مباحث و مسائل جامعه را تيزبينانه مشاهده می‌كنند و به موقع تذكر می‌دهند و يادآور می‌شوند. مسئله‌ای كه اخيراً در يكی دوسال گذشته مورد توجه ايشان بود بحث سبك زندگی اسلامی و آموزش آن در جامعه بود. 

ادامه نوشته

تأثیر شبکه‌های مجازی بر سبک زندگی

 

 

 

 

 

 

 

 

 

چندی پیش کتاب «مطالعات شبکه‌های اجتماعی و سبک زندگی جوانان» به قلم محمدصادق افراسیابی با مقدمه حسن بشیر، دانشیار دانشگاه امام صادق (ع) در 108 صفحه از سوی انتشارات سیمای شرق منتشر و روانه بازار نشر شد. افراسیابی این اثر را با توجه به منویات مقام معظم رهبری در خصوص سبک زندگی اسلامی به رشته تحریر درآورده است. او در این کتاب تلاش کرده تا ابتدا به یک تعریف جامع از مفهوم "سبک زندگی" برسد و در این رهگذر مبانی آن را با تغییراتی که در وجوه مختلف اجتماعی از ساحت فضای مجازی ایجاد شده، مورد بررسی قرار داده است.

ادامه نوشته

سبک زندگی اسلامی متکی بر اقتصاد مقاومتی است

جلالی سبک زندگی اسلامی را متکی بر اقتصاد مقاومتی دانست و افزود: امروز که در شرایط جنگ اقتصادی هستیم داشتن یک سبک زندگی اسلامی متکی بر یک اقتصاد مقاومتی می‌تواند بسیار اساسی و نشان دهنده و کمک‌کننده باشد به شکلی که ماه هم بیکار ننشینم و افرادی بیایند و با تبلیغات و عوض کردن یک سری از الگو‌ها حتی در برنامه‌های فرهنگی، مجازی و تلویزیونی بتوانند الگو‌ها و سبک‌هایی را برای ما ارائه دهند که در نهایت فایده و سود اقتصادی را آنها ببرند و ضرر اقتصادی را ما ببریم.
وی با تأکید بر اتحاد در ایجاد سبک زندگی صحیح با رویکرد اقتصاد مقاومتی گفت: در شرایط کنونی، ما نیازمند یک سبک زندگی اصولی و صحیح هستیم. باید الزاما با اتحاد و رویکرد سبک زندگی متکی بر اقتصاد مقاومتی، که یک حرکت و رویکرد جدی است پیش رویم و به آن توجه ویژه داشته باشیم.

تبیین سبک زندگی اسلامی - ایرانی در فضای مجازی

خدا را در فضای مجازی فراموش نکنیم

چگونه این اتفاق می‌افتد و چرا در فضای مجازی، کاربران، خدای حاضر در تمامی حالات را فراموش می‌کنند؟ بعضی از کاربران به راحتی دروغ می‌گویند به نشر اکاذیب می‌پردازند در حالی که شاید همین کاربران در فضای حقیقی به این‌کارها مبادرت نکنند.

ادامه نوشته

ترویج سبک زندگی اسلامی در فضای مجازی

نقش و اهمیت مقوله امر به معروف و نهی از منکر در جامعه از طرق گوناگون به خصوص فضای مجازی که نوعی دیگر از جامعه را شکل داده است به دلیل تأثیر بسیار زیادی که امروزه بر سبک زندگی‌ دارد از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

ادامه نوشته