مجاهد مجازی

فعالیت در عرصه جنگ نرم

مجاهد مجازی

فعالیت در عرصه جنگ نرم

۱۱ هزار کارگر فرانسوی به علت تحریم ایران اخراج شدند

شرکت های اروپایی از تحریم ایران بیشترین ضرر را متحمل شده اند، به طوری که رئیس اتحادیه کارگران فرانسه ضمن اذعان به این امر، زیان شرکت پژو سیتروئن را سیاسی می داند.شرکت پژو سیتروئن قصد دارد ۱۱ هزار کارگر خود را اخراج کند. این تصمیم به دلیل فشار آمریکا برای قطع صادرات به جمهوری اسلامی گرفته شده است.

فرانسه

فرانسه


به دنبال فشار آمریکا به کشورهای اروپایی برای تحریم شرکت های ایرانی، کارشناسان زیان های اروپا از تحریم ایران را بسیار بیشتر از شرکت های ایرانی می دانند. چرا که شرکت های اروپایی در مقایسه با شرکت های آمریکایی مناسبات تجاری بیشتری با ایران دارند. از زمان اعمال تحریم های اروپا علیه ایران، میلیاردها دلار زیان به شرکت های طرف معامله با ایران وارد شده است.

اخراج ۱۱ هزار کارگر

شرکت پژو سیتروئن قصد دارد ۱۱ هزار کارگر خود را اخراج کند. این تصمیم به دلیل فشار آمریکا برای قطع صادرات به جمهوری اسلامی گرفته شده است.

اعتصاب کارکنان کارخانه قطعه سازی پژو سیتروئن در اعتراض به تصمیم مسئولان شرکت پژو برای تعطیلی این کارخانه در حومه پاریس پس از گذشت ۲ هفته همچنان ادامه دارد.

شرکت پژو سیتروئن در پی زیان دهی این شرکت قصد دارد علاوه بر اخراج ۸ هزار کارگر خود تا ۲ سال آینده کارخانه قطعه سازی اولنه سو بوآ را با ۳ هزار کارگر تعطیل کند. این تصمیمات در حالی صورت می گیرد که شرکت مذکور چندی است به دلیل فشار آمریکا، صادرات قطعه را به جمهوری اسلامی ایران متوقف ساخته است.

پیشتر نماینده اتحادیه کارگران شرکت پژو در فرانسه، مهمترین عامل زیان شدید این شرکت را قطع همکاری با ایران دانسته بود.ژان پیر مرسیه نماینده اتحادیه کارگران فرانسه در کارخانه پژو در شهر اولنه گفت: مسئولان شرکت پژو ۱۲ ماه به فرانسوی ها دروغ گفتند.

این مسئول کارگری یادآور شد: همه کارشناسان مدام این مسئله را فراموش می کنند که پژو تصمیم گرفته است عمدا بازار ایران را نادیده بگیرد که مهمترین بازار محصولات پژو در جهان بود.

پژو طی یک سال ۴۵۰ هزار دستگاه خودرو در ایران می فروشد اما امروز به دلایل سیاسی از فروش خودرو به ایران امتناع می کند. به عبارتی دیگر طی شش ماهه اول ۲۰۱۲ در مقایسه با شش ماهه اول ۲۰۱۱ (که طی آن رکورد فروش به ثبت رسیده بود) شاهد کاهش فروش ۲۴۰ هزار دستگاه خودرو بودیم.

۲۰۰ هزار دستگاه را پژو می توانست به ایران بفروشد، بنابراین می بینیم که مشکل رقابت نیست، مشکل هزینه بالای کارگران فرانسه نیست بلکه مشکل سیاسی است.از ۷۵۰ هزار فرصت شغلی که طی ده سال اخیر در بخش صنایع فرانسه از دست رفته است، ۱۰۰ هزار فرصت شغلی در بخش خودروسازی بوده است.

اگرچه گفته می شود، شرکت پژو به دلیل ضرر و زیان هنگفتی که بابت این تحریم ها می پردازد، موافق این تحریم ها نیست، اما فشار دولت سارکوزی در ۶ ماه گذشته و ادامه آن توسط دولت اولاند از یک سو و فشار شرکت جنرال موتورز آمریکا به عنوان یکی از سهامداران اصلی این شرکت، علت اصلی تمکین مدیران این شرکت خودروسازی به رغم زیان های هنگفت این اقدام است.

به گزارش مهر، شرکت خودروسازی «پژو سیتروئن» سال گذشته طی قراردادی استراتژیک با شرکت جنرال موتورز بخشی از سهام خود را به این شرکت خودروسازی آمریکایی واگذار کرده است.

طبق اعلام قبلی شرکت پژو، ۱۰ درصد تولیدات این شرکت در بازار جهانی مربوط به قرارداد آن با شرکت ایران خودرو است.

پیش از این، رسانه های بین المللی خبر داده بودند که شرکت پژو، چندین ماه است که ایران خودرو را تحریم کرده و به ایران قطعات نمی دهد. رسانه های غربی در توافق نانوشته ای به ارتباط مستقیم بحران اقتصادی پژو با تحریم ایران اشاره ای نمی کنند. در همین حال یک عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی گفت: صنعت کشور این توانایی را دارد که هر تحریمی را دور بزند و به راه توسعه ای خود ادامه دهد و قطعا دود آثار تحریم اقتصادی علیه ایران به چشم صنعت و اقتصاد فرانسه به خصوص شرکت پژو می رود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به شرایط اقتصادی فرانسه گفت: در صنعت خودرو روزانه فقط حدود ۸۰۰ دستگاه خودروی ۲۰۶ تولید می شود و اگر این را کنار سایر محصولات پژو قرار دهیم متوجه میزان این مبادلات ارزی خواهیم شد و شرکت پژو درآمد قابل توجهی از بازار خودروی ایران را نصیب خود می کرد اما با اعمال تحریم علیه ایران بازار قابل توجهی را از دست خواهد داد.

آنچه اکنون بیش از هر چیز مشهود است، این است که عمده کشورهای اروپایی که رابطه تجاری با جمهوری اسلامی ایران دارند و به دلیل فشارهای آمریکا و نفوذ آنها در سازمان های بین المللی تن به خواسته های این کشور مبنی بر تحریم برقراری رابطه تجاری با جمهوری اسلامی می دهد، زیان هنگفتی را متحمل می شوند که قطعا برای دولت و مردم آن ها آزاردهنده است، اما به دلیل وابستگی های سیاسی سردمداران خود به ایالات متحده مجبور به پذیرش این زیان ها می شوند.

 

 کیهان

نظرات 2 + ارسال نظر
علی چهارشنبه 16 اسفند‌ماه سال 1391 ساعت 11:25 ق.ظ http://www.ali-khamenaei.blogfa.com

سلام
از وبلاگ زیبای شما دیدن کردم
مطالب بسیار عالی و با محتوا هستن
خوشحال میشم اگر به وبلاگ من
بیاین و نظرتون رو در مورد تبادل لینک بفرمایید
منتظرم
سر بزنین

عاشقان آقا جمعه 9 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 08:57 ق.ظ http://http:/www.asheghaneagha.blogfa.com

سلام بزرگوار

عـیـدی اسـت ولـی بدون او غم داریم

عاشق شده ایم و عشق را کم داریم

ای کاش این عید ظــــــــــهورش برسد

این گونه هزار عیــــــد با هم داریـــــــم


اللهم عجل لولیک الفرج

نوروزتان مبارک

در اولین پستم در سال جدید با عنوان " نوروز مبارک " از شما یه سوال دارم.

لطفا تشریف بیارید تا با همکاری هم قدمی برای ظهور مولامون برداشته باشیم.

یا علی

عاشقان آقا

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد